poniedziałek, 25 marca 2013

Słodkie piękności Marioli

Dzisiaj chciałabym zapoznać Was z przepięknymi dziełami, które tworzy moja znajoma, Mariola. 

O czym dzisiaj będzie? O pasji, tortach i stawianiu sobie nowych wyzwań.


1. Jesteś bardzo utalentowaną osobą. Poznałyśmy się w muzycznych okolicznościach i wtedy nawet nie przypuszczałam, że tworzysz takie cuda. Od czego zaczęła się twoja przygoda z tortami - małymi dziełami sztuki?

Moja przygoda z tortami zaczęła się rok temu. Postanowiłam zrobić synkowi tort. Nie potrafiłam piec, to zawsze była moja słaba strona i poprosiłam mamę o upieczenie biszkopta, przełożenie kremem, a ja miałam zająć się dekoracją :)  Byłam świeżo po porodzie (tydzień), więc nie miałam wiele czasu. Wcześniej oglądając torty na necie i program w tv cake boss, spodobał mi się sposób wykonywania tortów w stylu angielskim. Jest to styl polegający na obkładaniu biszkopta lukrem plastycznym. Mój pierwszy tort to czerwony samochód zygzak z cyfrą 2 i napisem Błażej. Jakoś mi poszło... Pół roku później już sama wykonałam cały tort. Biszkopt pięknie mi wyrósł - byłam dumna. Przewertowałam cały internet, youtube i wszystko co możliwe na temat pieczenia, mas, lukrów plastycznych, przyrządów pomocnych w wykonywaniu tortów, techniki obkładania biszkopta itd.

Od tego się zaczęło...

2. Skąd czerpiesz inspiracje? Sama poponujesz wzór, czy zainteresowane osoby przychodzą i mówią: "Moja córka kocha konie. Upieczesz jej takiego torta?"?

Inspiracje co do kształtów i motywów czerpię z neta, z książek i sama wymyślam. Zawsze przeprowadzam mały wywiad odnośnie osoby dla której robię tort, co lubi, jakie ma zainteresowania itd. i na tej podstawie projektuje wygląd. Czasem dzwonią ludzie już z gotowym pomysłem, najczęściej są to ulubione postacie dzieci. 

Niedawno przyszła Pani bo chciała torcik dla synka związany z pasją piłkarską...myślała o boisku, ale stwierdziłam, że to za proste, zrobiłam jej buty korki. Szok i zaskoczenie na twarzy ludzi którzy odbierają tort jest dla mnie największą przyjemnością. Zawsze proszę o smska czy tort się podobał i czy smakował, bo okropnie się przejmuje. 


3. Ile czasu poświęcasz na jeden wypiek?

Trudno mi jest powiedzieć ile czasu poświęcam na zrobienie i dekoracje tortu. W przypadku figurek i kwiatów z masy cukrowej, muszę je zrobić na parę dni przed dekoracją. Nad niektórymi projektami myślę cały miesiąc i wykonuje ozdoby na raty, bo wymagają schnięcia lub parokrotnego malowania. Upieczenie biszkoptu i przełożenie kremem nie jest szczególnie czasochłonne i to robię w ciągu dnia, jak moje dwa szkraby zajmują się zabawą, natomiast dekoracja wymaga skupienia i szybkiego działania (bo lukier schnie) i wtedy czekam do wieczora, aż mąż zajmie się bąblami, a ja w końcu mogę zabrać się do pracy. Często kończę pracę późno w nocy.

4. Czy z którymś z tortów miałaś szczególnie pod górkę?


Tort Minecraft był bardzo pracochłonny i to on sprawił mi najwięcej problemów. Cały tort musiał być zbudowany z kwadratów zarówno podstawa, zwierzaki i ludzik. Zachowanie tego kształtu ciężko mi szło :)


5. Powinnaś i mam nadzieję, że jesteś dumna ze swoich tortów. Jest taki, który szczególnie napawa Cię dumą?

Nie ma tortu, z którego jestem szczególnie dumna. Są takie które mi się podobają jak np. gitara, aparat z taśmą, misie. To były trudne projekty i jestem zadowolona z efektu, zwłaszcza że robiąc np. misia szarego miałam pierwszy raz w ręce worek cukierniczy (do wyciskania masy - futerka).




6. Istnieje możliwość zamówienia tortu u Ciebie? 

W sumie torty dla ludzi z poza rodziny robię od bardzo niedawna. Cały czas się uczę i chętnie podejmuje wyzwania, wręcz stawiam sobie wysoko poprzeczkę. Oczywiście można zamówić tort, wystarczy zadzwonić (694 498 120) lub napisać wiadomość na fc, nk (Mariola Szymańska).

Dziękuję i życzę coraz to nowych wyzwań. Z niecierpliwością czekam też na nowe zdjęcia!

Poniżej próbka zdolności Marioli:







8 komentarzy:

  1. Ale pysznosci, ale talent. Super dziela, az milo popatrzec i napewno jeszcze milej skonsumowac ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite co można wyczarować jeśli ktoś posiada talent kulinarny:) Podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite!!!! Ogromny talent!!!!! Jestem pod potężnym wrażeńiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite i niezwykłe, a aparaty całkowicie mnie robrajają;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Good job Sikobobku

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale talent!!!!! Torty niesamowite! Gratuluję takiego talentu!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne :)
    Zapraszam po wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...